vineri, 22 iunie 2012

Vacanta in Turcia

La Ela Quality Resort, Belek.

Este genial ca hotel pentru copii. Genial. Si pentru adulti, dar pentru copii e fantastic. O sa incerc sa scriu pe puncte ce ne-a placut si ce nu, oricum, una peste alta il recomand cu caldura.

CAZARE
Camerele sunt foarte mari, au pe langa patul de adulti patut pentru copii, plus o canapea imensa pe care Smaranda a dormit de cateva ori.
Cand te cazezi, copiii primesc un maimutoi de plus- mascota hotelului- , un set de masa, farfurie, lingurita, un fel de fata de masa si o bavetica. Usor inutile, dar frumos ca gest. Gasesti, de asemenea in camera olita, reductor de wc, cada de baie si set de baie- gel de dus, crema, sampon- special pentru copii.  Plus, minibarul are si cutii de lapte, din cele mici cu pai, noi asa am dezvatat-o pe Smaranda de biberon.

MASA
bufetul suedez turcesc e recunoscut. La Ela au o sectiune separata pentru copii de orice varsta. Nu neaparat pe gustul meu, dar gasesti oricand supa de legume, cartofi, piure, copanele de pui, orez, legume, peste. Sunt si crenvursti, dar pentru cei care vor asta, e ok, acum na :)) Lactatele de gen iaurt sunt Danone, ceea ce iar nu e neaparat pe gustul meu, dar sunt. tot la copii au blender pentru supele pasate, cuptor cu microunde, incalzitor de biberoane.  Plus, la general, tone de fructe la propriu. Pepeni, piersici, portocale, mere, prune, cirese, capsuni, fructe locale, cam tot ce vrei
Pentru adulti e un fel de dezastru caloric. Aperitivele turcesti cu vinete si dovlecei pe mine m-au dat gata, plus ca la legume au ceapa verde, asa ca am mancat la greu branza cu ceapa. Zeci de sortimente de branza, cam 5-6 feluri de mancare gatita, 5-6 feluri de garnituri, la fel paste, o sectiune de mancare chinezeasca, una de gratare, pui la rotisor...PAcat de abundenta, ca Smaranda a mancat aproape exclusiv pui la rotisor cu piure si macaroane cu branza. Ah, si a descoperit rahatul turcesc, bine ca scapam de el :))

DISTRACTIE DE COPII

O piscina separata, cu o umbrela uriasa, sa nu fie soare, cu un tobogan de apa, doar pentru copii. Piscina mare, pe mii de metri patrati. Poduri, podete, cascade. Plaja la mare cu nisip.
Cluburile de copii sunt greu de descris, nu le-am studiat pe toate. Cert e ca au o zona uriasa ca o gradinita pe grupe, de la cateva luni la adolescenti. Pampers, servetele, carti de colorat, castele, tobogane, bile, orice pentru toate varstele, bine impartite. Ateliere de pictat, lectii de turca, fac piese de teatru cu copiii cazati in hotel, foarte mult mi-a placut.
Pentru cei un pic mai mari sunt diverse ateliere zilnic. De gatit, de pictat, mers cu ponei, in fiecare zi altceva.
Pentru adolescenti, zona speciala cu cinematograf, Wii, etc
Bine, si nelipsita mini disco, in fiecare seara.

DISTRACTIE DE ADULTI
Nu foarte multa pentru noi, dar: terenuri de tenis, trambuline de sarituri, restaurant frantuzesc, restaurant de sushi, restaurant italienesc, loc unde iti faceai singur gratar, terasa la piscina cu muzica live in fiecare seara, fitness, un spa care inteleg ca este foarte tare, dar la care n-am fost.
Apoi, yoga- cursuri dimineata, o zona mica de magazine, foarte scumpe, plus altele pe care probabil nici nu le-am vazut.
Zone cu hamace unde poti sa stai relaxat cu orele.

Ce nu ne-a placut
Nu foarte multe, dar au fost.
Mai intai, atentie la ce nu e inclus in all inclusive, pentru ca preturile sunt destul de mari. De exemplu masinutele pentru copii, neincluse, n-am inteles de ce, sunt 3 dolari tura.  Cocktailurile sunt incluse, fresh-ul de portocale nu.
Apoi, preturile din magazine. E un magazinas pus strategic pe drumul spre plaja sau spre piscina de copii, cam de neocolit, unde un set de galetusa lopatele si alte forme de nisip e de la 15 dolari la 35...Fabulos, as spune, tinanad cont ca sunt aceleasi mizerii chinezesti de peste tot din lume. Uleiul de plaja de la Garnier e 45 de dolari si tot asa.
Foarte multi rusi, cam agresivi, parerea mea. Se si te imping, se alearga, tipa...Na, cam ca noi asa, probabil. De altfel, inteleg ca din cauza rusilor sunt preturile care sunt. Imense, cum ziceam. Am intrat intr-un Stefanel unde preturile erau cam triple fata de cele de la noi

Unde sa nu mergeti
La show-ul cu delfini. Noi am gresit si am fost. Am dar 90 de euro pe o mizerie de aproape o ora, intr-un delfinariu mic si inghesuit si supra incalzit. De lacomie, turcii vand mai multe bilete decat locuri, asa ca se sta inclusiv pe scari. Spectacolul in sine e subtire rau, n-are ritm, continuitate, nimic. Si ca sa fie tacamul complet se si intrerupe la 10-15 minute ca sa vanda niste floricele obosite si vata de zahar preambalata...

Orasul, Belek, e o chestie mica si neinteresanta, cu multe magazine de pielarie. Si, organizatoric, noi am fost cu agentia Mr PEter, Foarte ok, la un moment dat am schimbat data, din cauza alegerilor, n-a fost problema, apoi ne-au dat oferte f bune personalizate. Cu plus :)

VREMEA
Cam cald pentru gustul meu, probabil la anul incercam sfarsitul lui ma