vineri, 28 iunie 2013

Thassos. Insula romanilor

Iubesc Grecia. Iubesc marea de acolo mult mai mult decat pe a noastra, desi imi pare rau ca este asa. Iubesc vegetatia lor, iubesc florile care navalesc pente tine, iubesc oamenii, iubesc casele albe cu obloane, iubesc satele de munte curate si linistite, iubesc chiar si pisicile suvenir pe care le gasesti peste tot.
Anul trecut am fost in Lefkada, e o insula senzationala, cu inste plaje cum nu am mai vazut nicaieri in lume.
Anul acesta, pentru ca am fost si cu Smaranda, am mers in Thassos, e mai aproape, faci cam 9-10 ore pana la feribot. Noi am stat aici, . Sunt bungalow-uri asezate in susul dealului, cel mai bine e sa va duceti mai spre plaja, ca altfel e mult de mers. Am avut masa dimineata si seara, bufet ok, mancare variata, nimic de reprosat. Loc de joaca pentru copii, piscina, plaja frumoasa, umbrele, mare cu intrare lina, cam ca la Mamaia. Internet praf, in camera nici nu vedea reteaua, pe plaja, la restaurant si la terase era dupa noroc. Uneori da, uneori nu
Insula e frumoasa, noi nu ne-am plimbat prea mult, pentru ca la Makryamos le ai pe toate acolo si cand esti cu copiii e mai simplu. La pranz mancam la o taverna din port, care are si loc de joaca. Mancare senzationala, calamari, caracatite, tzatziki, saganaki, peste proaspat tot timpul. In 6, mai mult de 80 de euro pe o masa super plina si cu vin si cu sucuri si cu de toate nu am dat niciodata. Macar pentru caracatitele lor si merita sa mergeti odata pana pe insula asta.  N-am ajuns la Theologos, unde inteleg ca se mananca un miel senzational, dar poate la anul, daca vom avea chef sa pierdem o dupa amiaza pe plaja.
Marble Beach e ilustrarea perfecta a vorbei "pacat ca e locuita". O plaja mica, intre munti, se ajunge pe un drum aproape neasfaltat, o apa minunat de albastra cu pietricele albe stralucitoare...Dar plina de oameni. Era o diva pe plaja infasurata in cearsafuri care poza artistic tip fata de la pagina 5. Erau ghiolbani unul langa altul, inghesuiti ca sardelele pe prosoape, tipau, faceau glume proaste, aruncau gunoaie pe jos, na, ca tot romanul obisnuit. Caci da, majoritatea erau romani. Plus niste rusi, dar nici ei nu sunt prea diferiti de noi.
De pe  fiecare feribot care venea coborau cel putin 10 masini de Romania, asa ca va inchipuiti invazia de acolo.....
 Daca aveti chef de cumparaturi sa nu aveti sperante prea mari. Traditionalele uleiuri de masline sunt peste tot, la fel maslinele, de altfel insula e plina de plantatii de maslini. In rest, chinezariile obisnuite din toate colturile lumii. Cred ca v-am mai povestit, am gasit in Iordania sabii specifice arabilor made in China, iar grecii nu fac nici ei exceptie.

Pozele urmeaza, nu le-am descarcat inca.

5 comentarii:

Roxana spunea...

romani la greu si in zakynthos. plus tone de rusi.rusi peste rusi si inca niste rusi. Dar si multi englezi, mai ales tineri. Sunt vreo 2 statiuni doar ale lor practic. In rest rusi. SI romani...

Anonim spunea...

Minunat articolul! Am cautat pentru luna septembrie cazare si Makryamos si nu am gasit in perioada in care vreau sa merg...o alta propunere de cazare aveti? Multumesc frumos.
Catalina

Claudia spunea...

Tocmai am revenit din Thassos, unde am stat o saptamana in statiunea Potos, in niste bungalow-uri (Christin Apartments se cheama, in caz ca e cineva interesat). Dintre plaje, cea mai frumoasa mi s-a parut Paradeisos Beach, care este, cum ii zice si numele, un colt de rai.

In ceea ce priveste romanii, si in Potos erau multi - cam cei mai multi, dupa sarbi, care erau omniprezenti. N-am remarcat insa niciun gest nelalocul lui; dimpotriva, erau oameni cu mult bun simt si i-am intalnit cam peste tot, in diverse conjuncturi: la plaja, la taverne, in baruri, la piscine etc. Deci, tind si vreau sa cred ca doar ati avut ghinion de vreun grup mai certat cu bunele maniere.

DC spunea...

Eh, Skala Potamia e raiul familiilor cu copii mici :) Noi am stat chiar pe mal, cazarea nu a fost grozava, dar in 5 min ajungeai in camera, ceea ce cu copil de 2 ani e perfect. Iar "beneficiara" n-a vrut sa iasa din apa neam, tot sejurul...pana si la plimbarea de seara carmea spre mare :)

Andrei P. spunea...

In Zakynthos am dat de mai multi romani decat in Thassos :) Anyway... eu nu am nicio problema cand ma intalnesc cu romani in vacante ... (mai putin in Italia)