duminică, 21 septembrie 2014

Horezu de week-end

Cazare: Am stat la Conac, asa se si numeste, de altfel. Senzational loc, cu zen bun si atmosfera frumoasa. Undeva pe un varf de deal, cu deschidere pe toata zona.

Cu camere exact atat de traditionale cat trebuie, caci paturile brancovenesti nu sunt neaparat pasiunea vietii mele. Plus ca tot in camere gasesti si cateva carti- John Grisham si pe-acolo, dar cum eu imi luasem o carte care nu mi-a placut, a fost perfect. Nici prea mult, nici prea putin, exact atat cat trebuie, cum spuneam. E construit de doi bucuresteni, care au vandut tot si s-au mutat acolo. Si se vede ca e facut cu cap. Sistemul e simplu, nu cred ca au prea multi angajati, am mai vazut in Provence asa. ai la dispozitie un mic living, unde ai cafea, vin, bere, ceai, te treci pe caiet cu ce consumi. Pentru serviciile de receptie sa zicem, suni la clopotel, ei stau tot acolo si vin imediat, dar in principiu nu prea ai ce nevoi sa ai. Terasa e senzationala, cu vedere, cum ziceam, spre toata zona.

Sunt foarte multe de vazut prin zona, n-am apucat sa ajungem decat in cateva locuri. Orasul in sine e curat si bine intretinut, plin de flori, cu case bine ingrijite.
Manastirea Horezu: e o manastire extrem de frumoasa, cu multe flori, cu o gramada de dulceturi de vanzare la intrare, inclusiv de cirese negre.

Manastirea Bistrita: atmosfera mult mai industriala, asa, totul se plateste, plus ca la intrare e plin plin de cersetori. Dar manastirea e frumoasa, merita sa mergeti daca ajungeti in zona.

Cheile Oltetului: zona e spectaculoasa, face parte din rezervatia naturala Ranca. Imediat ce intri in defileu, temperatura scade simtitor, inteleg cu pana la 10 grade.

PEstera Polovragi: e in interiorul cheilor, cam la 200 de metri de locul unde pot fi lasate masinile. O pestera cu istorie lunga, locuita, pare-se, de la daci incoace. Ghidul e o doamna inginer geolog, foarte pasionata de ce face si care stie o multime de detalii despre loc. Am vazut si cativa liliei, inteleg ca sunt cam 1.000 in pestera.
(in fata la manastirea Polovragi au un kurtos kolacs senzational)
Salina Ocnele Mari (mai spre Valcea, deci de intoarcere) Zona turistica, cea vizitabila adica, e destul de bine amenajata, au teren de baschet, mese de ping pong, mese de biliard, n-am jucat, deci nu stiu daca sunt ok. Cam subtire la entertainement pentru copii, sunt vreo 3 tobogane din acelea de copii mici mici, niste casute tot pentru cei mici si cam atat. E si restaurant acolo, merita o vizita,

Manastirea Cozia : e una dintre cele mai frumoase din zona, plus ca pozitia e senzationala. Cum intri dai de o livada de meri, acum era perioada de recoltare cred. Foarte aglomerat, plin de turisti nemti, deci n-am stat prea mult
Mancare in Horezu: Am mancat de 2 ori la pensiunea Siva, chiar in centru. Corect, nimic spectaculos, restaurantul usor de trista amintire asa, dar oamenii foarte draguti, foarte saritori. Meniu standard de restaurant, nimic special, dar curat si in regula.
Am fost intr-o seara si la Conacul lui Maldar. Se vede investitia acolo, peste 1 milion de euro, e frumos facut, foarte elegant. Dar mult prea formalist pentru gustul meu. Si nici atmosfera nu m-a dat pe spate. Plus ca au meniu fix, ce se gateste in ziua respectiva. Poate fi o idee buna, mie nu mi s-a parut. Dar repet, arata frumos, merita sa incercati daca ajungeti in zona.